Tästäpä tämä taas lähteepi...

Pitkä, kylmä talvi alkaa olemaan takanapäin. Viherkäinen tuli haettua kotiin Huhtikuun puolivälin tienoilla ja varustelin sen heti uudella TOP SELLERIEN-satulalla. Mustaa nahkaa ja "jarrukangasta", (tietenkin) vihreillä kanttauksilla ja hopean värisillä koristeilla. Penkki on vain noin sentin matalampi kun mitä se alunperin oli, mut mopo tuntuu kuin täysin eri ajokilta. Yläselän väsyminen on kokonaan unohtunut ja vaimokin sanoi ettei enää valu jarrutuksissa päin mua. Vissiin hänkin sitte tykkää. Geelipehmuste penkissä on yllättävän lämmin ja geeli muotoutuu just "puan" mukaan. Ei mulla silti vanhassakaan penkissä tullut puutumisen oireita, pikemminkin se ajoasento...

Myös sitä takalaukkua päästiin vihdoin kokeilemaan. Kyllä se siel mukana on tullut.  :)   Sinne mahtuu nyt sitte tarpeellista tavaraa vaikka kuinka. Vaimo sanoi että sinne on hyvä nojata, ja huomasi sen kyllä ajaessakin, varsinkin ton vanhemman tytön kanssa. Ei enää ote kiristynyt vyöllä vaikka vähän kovemminkin kiihdytti. En tietenkää silti mitään "kaasu hirres" ajele kummankaan kanssa, ei oo tarvetta. Mun ajelutyyli on lähinnä kiireetön ja nautiskeleva. Niinku tyyliin: tyttären kanssa kaupungilla, 50 km lenkki, aikaa kului LÄHES KOLME TUNTIA! No joo, se oli kyl jo melkomoist matelemista. Mut "you got the point..."

Syksyllä rupesin korjaamaan Viherkäisestä noita katteita, lähinnä sitä sivukatetta mikä oli halki. Valmistauduin jo tosissani ostamaan uuden katteen siihen mutta päätin kokeilla tohon vanhaan mihin mun rahkeet riittää. Kun ei ollu huolta jos menee pilalle. Kittasin ja hioin, kittasin vähän lisää ja hioin taas pois. Tasotin ja hioin ja.... sit tuli tenkkapoo. piti lähtee ostaa maaliruiskuu. Pari tilii meni rahaa kerätessä -okei, no oikeastaan koko talvi, mut sainpa sellaisen ostettua. Nyt on kattessa ja peilissä hiontaväri päällä. Tarttee vielä ottaa noi pois, hioo ja vetää uus hiontamaali, sitte väri ja lakka. Kattelin että ton toisenkin peilin sais "fiksata", sivulaukut saa viel jäädä. Enkä sille etulokarillekkaa vielä tehnyt mitään. Se pitää saada uus kun vanhas on reikä, katsellaan eturenkaan vaihdon jälkeen. ...joskus sitte.

Eturenkaan kylläkin sain jo, ja PAKOPUTKEN!!  :D  Myös öljyn- ja ilmanputsari vaihtui ja öljyt sekä peräöljyt. Vielä olis jäljellä jarru- ja kytkinnesteiden vaihto, sekä "keväthuolto" joka pitää sisällään etusen vaihdon, pakoputken vaihdon, sekä jakohihnan vaihdon. Ai nii ja tulpat.

Viherkäinen on edelleen pelannut niinku Hondan kuuluuki, murheitta. Kamala käry siittä vaan lähti kun ajoin sen talven jäljiltä kotiin, mut pannaan se käry Lehtisen Mikon autotallin piikkiin. Ajeltu on tälle ajokaudelle vasta 400km, mut lämpimiä ilmoja odotellessa. Ja nyt on jo itten hyvä olla kun Rautahevonen on kotona.

Kiitos Epoca kun olit jättänyt kommentin, kiva huomata et täällä joku käy.

Turvallista matkaa kaikille motoristeille ja hyvää kevättä ihan jokaiselle